Folketingets miljøordfører på besøg i Mariager

Fredag d. 28. april havde plastgenanvendelsesvirksomheden Aage Vestergaard Larsen A/S i Mariager besøg af Folketingets ordfører for Miljø- og Fødevareudvalget Pia Adelsteen (DF) og folketingsmedlem Kim Christiansen (DF).

Efter en rundvisning på virksomheden og en demonstration af virksomhedens nyeste investering i et vaske – og sorteringsanlæg, som gør det muligt at håndtere det mere udfordrende plast i Danmark, blev drøftelserne mere koncentreret om nødvendigheden af at den store mængde plastaffald i Danmark udnyttes, som den ressource den kan oparbejdes til, hvis vi udnytter den ekspertise, der gennem årerne er opbygget i Danmark omkring genanvendelse af plast.

Pia Adelsteen gav udtryk for, at hun gerne ville arbejde for at medvirke til at genanvendelsesgraden af plast i DK øges markant. En af måderne kunne ifølge Pia Adelsteen være, at genbrugspladserne i Danmark samt indsamlere og genanvendelsesvirksomhederne indleder et tættere samarbejde for at sikre plasten på genbrugspladserne genanvendes i DK til gavn for såvel miljøet som for skabelse af danske arbejdspladser. De 2 folketingsmedlemmer gav i øvrigt udtryk for, at det glædede dem at se at selv en industritung virksomhed har sin berettigelse i Danmark, når der fokuseres på kvalitet og medarbejdertrivsel.

læs den oprindelige artikel her.

Folketingets ordfører for Miljø- og fødevareudvalget Pia Adelsteen og Folketingsmedlem Kim Christiansen